Dotychczas składanie wniosków o dotację było możliwe tylko drogą papierową. Od 21 października o dotację można wnioskować drogą elektroniczną. W związku z tym poniżej kilka przydatnych informacji jak to zrobić poprawnie. Program „Mój Prąd” skierowany jest do osób, które wyprodukowaną zieloną energię wykorzystują przede wszystkim na własne potrzeby.
Na początku należy udzielić informacji o zainstalowanej instalacji fotowoltaicznej, liczniku oraz numerze punktu poboru energii. Kolejnym krokiem będzie dodanie załączników – kopii faktur potwierdzających wykonanie instalacji pv i koszty kwalifikowane. Na samym końcu są oświadczenia i zgody.
Wszytko można załatwić na stronie: https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-programu-moj-prad
Decyzję otrzymamy drogą elektroniczną. Usługa jest bezpłatna.
Dotychczas Fundusz wypłacił 2320 dotacji na łączną kwotę ponad 11 mln zł. Przeciętna moc instalacji z programu Mój Prąd to 5,6 kW!